20 Ağustos 2015 Perşembe

Doğuma Hazırlık Eğitimi Almak Gerekli Mi?

Doğuma Hazırlık Eğitimi Alalım Mı?

Henüz hamile bile değilken, doğumdan çok korktuğumu doğum hikayem de anlatmıştım.
Hamile kaldıktan sonra, bu korkuları yenmek için, pozitif doğum hikayeleri okumaya başladım.
Bunlardan çoğunun ortak özelliği, bu tarz doğumları destekleyen bir ekiple çalışmaları ve doğuma hazırlık eğitimi almalarıydı.

Sosyete işi bunlar, analarımız eğitimle mi doğurmuş sanki..


Doğuma hazırlık eğitimi kavramını hiç bilmiyordum, daha önce duymamıştım. Doğuma hazırlık eğitimi deyince aklıma, hastanelerde verilen, doğuma hazırlık eğitiminden ziyade "gebe eğitimi" diyebileceğimiz tarzda konuları içeren eğimler gelmişti. Açıkçası çok da gerekli olduğunu düşünmüyordum, bir sürü kitap vardı, onları okurdum işte..

Tamam örtmenim, ne kızıyosun, doğurcam tamam..


Birlikte çalışmayı çok istediğim doktorumla görüşmeye gittiğimde, kendisi bana, doğuma hazırlık eğitimi almayan bir gebeyle doğuma girmediğini söyledi. Doğumu doktorun değil annenin yaptığını, doktorun -eğer her şey yolundaysa- yalnızca gözlemci olduğunu, annenin o esnada yapacaklarını bilmesinin, doğumdaki büyünün asıl nedeni olduğunu anlattı. Kafama yatmıştı, doğuma hazırlık eğitimi almaya karar verdim.

Benim neyim eksik ayol!

Eşime bahsettiğimde, her konuda bana destek olduğu gibi bu konuda da oldu. Hep dediğim gibi, benim doğumdaki kahramanım sevgilimdir. Her aşamasına emek verdi benimle, okudu, araştırdı, paylaştı. Birlikte doğuma hazırlık eğimine gitmeye karar verdik. 20 haftalık hamileyken, İstanbul Doğuma Akademisi'nin düzenlediği doğuma hazırlık eğitimine katıldık. Açıkçası gittiğimde her şeyi bildiğimi sanıyordum. Tüm kitapları okumuştum, hikayeleri hatmetmiştim, facebook gruplarından tecrübeler dinlemiştim. Kendime güvenerek kuruldum minderime :)

Anlat anlat, ben dinliyorum seni..

Fakat 18 saat süren eğitime sığdırdıkları şeylere tanık oldukça, ben hiçbir şey bilmiyormuşum duygusu zihnime yayılıyordu. Eğitim, sadece fiziksel değil, psikolojik ve zihinsel olarak da hazırlıyordu bizi doğuma... Kah güldük, kah ağladık... Hem içimizi döktük rahatladık, hem sorular sorduk aydınlandık. Korkularımızı açığa çıkardık, hepsiyle yüzleştik, bertaraf ettik. Sormayı akıl bile edemeyeceğimiz şeylerin cevaplarını bulduk. Nefes egzersizleri ve gevşemelerle pamuk gibi olduk.

Ay bana bi hafiflik çöktü kocacım

Hayatımda verdiğim en doğru kararlardan biriydi, doğuma hazırlık eğitimine gitmek.. Benim doğumumu kurtardı! Bariz bir sezaryen adayıyken (çünkü özel hastanede doğum yapıyordum) muhteşem bir doğal doğum yaptım. Ağrı sızı yaşamadan, yırtık-epizyotomi olmadan, hiç zorlanmadan ve müdahaleye gerek kalmadan, doğar doğmaz bebeğimle kavuştuğum, onu daha doğumhanedeyken emzirebildiğim ve hiç bırakmadığım bir doğum yaşadım. Hepsi ama hepsi bu eğitim sayesinde oldu, en azından bu sayede başladı. O yüzden, tekrar tekrar şükrediyorum, iyi ki o doğuma hazırlık eğitimine gitmişiz.

Ten Tene Temas ilk ihtiyaçtır, talep et!


Bir sonraki yazımda, doğuma hazırlık eğitiminin içeriğinden bahsedeceğim.
Şimdilik sevgiyle kalın,

Gamze Oruç
Doğuma Hazırlık Eğitmeni ve Doula
0507 437 91 27
instagram: @doula_gamzeoruc
facebook groups: gebe & bebe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder