28 Ağustos 2015 Cuma

Fatma'nın Pozitif Doğum Hikayesi


Merhaba!

Blogda, gebeleri ve lohusaları bilgilendirecek, onların işlerine yarayacak, soru işaretlerini silecek ve minicik de olsa faydası dokunacak konularda yazmaya özen gösteriyorum.

Kendim gebeyken ve doğumdan deliler gibi korkarken, bu korkularımı yenmemi sağlayan, pozitif doğum hikayeleri olmuştu. Benim pozitif doğum hikayemi okumak isterseniz, tık tık )
Bu sebepten, ulaşılabilir daha fazla pozitif doğum hikayesinin, daha çok anne adayına cesaret verebileceği düşüncesiyle, hikayeler toplamaya başladım.

Bu projede bana destek olan, doğum hikayelerini benimle -ve sizlerle- paylaşan güzel yürekli annelere çok teşekkür ediyorum.

Sizin de pozitif bir doğum hikayeniz varsa ve paylaşmak isterseniz, gamzeoruc34@gmail.com adersine mail atabilirsiniz :)

Şimdi gelelim,


Fatma'nın Pozitif Doğum Hikayesi 


Öncelikle selamlar. Ben Fatma Taner. Sizlerle pozitif doğum hikayemi paylaşmak istiyorum.

Ben hamileliğimin ilk gününden itibaren "hayatta normal doğum yapamam" derdim, ta ki son günlere kadar.. Son hafta doktorum, bebeğimin normal doğum pozisyonunu aldığını ve her şeyin yolunda gittiğini söyledi. Ama kendi kalp rahatsızlığı yüzünden normal doğuma giremeyeceğini söyleyerek, yeni bir doktor bulmamı önerdi. "Doğuracak olan benim, korkmayın siz doktor bey" demem de benim en ilginç cümlemdi :) 

Başka bir doktor arayışına girerek, farklı bir hastaneye gittim. Orda bana, suyumun bittiğini, acil doğuma alınmam gerektiği söylendi. Hastanede yer olmadığından, ambulansla başka hastaneye yollayacaklarmış. Bana kalsa çoktan kendimi emanet ederdim oracıkta ama eşim, başka bir doktora daha görünmemizi istedi. 

İyi ki onu dinlemişim, gittiğimiz diğer doktor,daha günüm olduğu, suyumun da yeterli olduğu söyledi. "Beklenen doğum tarihin yaklaşık 10 eylül"  demişti. Gerçekten de 10'una bağlayan gece, dalgalarım başladı.



Hastaneye mümkün olduğunca geç gitmek istemiştim, evimin tanıdık ortamında, dalgaları daha rahat karşılıyordum. Kasılmaları evde karşılayabildiğim kadar karşıladım, sonra hastaneye gitmeye karar verdik. Hastaneye gittikten 1-2 saat sonra doğum başladı. Hep "suyun gelir anlarsın" derlerdi ama suyum öncesinde gelmedi, doğum anında doktorum su kesemi kendisi açtı. "Artık dayanamıyorum" dediğim an, doğumun başladığı andı, doğum masasına alındım. Sonra 1 nefesle olmasa da 2 nefesle doğurdum yavrumu.



Kendime ve bebeğime güvendim, doğum yapan bedenime güvendim ve çok kolay bir doğumla bebeğime kavuştum.Her zaman söylüyorum, ben doğurduysam herkes doğurur :) Tüm anne adaylarına sevgilerimle..

Fatma Taner (instagram.com/elifatma44)

Fatma ve Elif <3 



Yeni pozitif doğum hikayelerinde buluşmak üzere,

Gamze Oruç
Doğuma Hazırlık Eğitmenliği ve Doulalık Eğitimi (İstanbul-2014)
0507 437 91 27 
gamzeoruc34@gmail.com
www.mucizen.com
instagram: @doula_gamzeoruc
facebook groups: Gebe & Bebe
facebook.com/mucizengebevebebeokulu 


EYLÜL AYI EĞİTİM DUYURUSU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder